Erasmus Plus

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ πραγματοποιήθηκαν δύο μετακινήσεις εκπαιδευτικών του Δ.Σ. Ισθμίας για επιμόρφωση σχετικά με την "Αξιοποίηση των ΤΠΕ και ενίσχυσης της Διαπολιτισμικότητας" στο σχολείο μας.

(Οδηγίες: Πατήστε στην εικόνα για να δείτε την παρουσίαση)

 

 

ΔΙΑΠΛΟΥΣ της ΔΙΩΡΥΓΑΣ

Την Παρασκευή 29 Μαΐου 2015 πραγματοποιήθηκε ο Διάπλους της διώρυγας της Κορίνθου όπου συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας.

Η εκδρομή αποτελεί προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Όλα τα παιδιά συμφώνησαν πως η μέρα αυτή θα τους μείνει αξέχαστη.

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Δ΄ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟ

Σήμερα (31/03/2015) επισκεφθήκαμε με τους δασκάλους μας τον Αρχαιολογικό χώρο και το Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου. Είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά πολλά από τα σπουδαία μνημεία που αντανακλούν μέχρι τις μέρες μας την αίγλη και τη σπουδαιότητα του τόπου μας στα αρχαία χρόνια.

Η αρχαιολόγος που είχε αναλάβει την ξενάγηση μας στο χώρο μάς μίλησε αρχικά για τη στρατηγική-γεωγραφική θέση της Αρχαίας Κορίνθου, που σε συνδυασμό με την πλούσια παραγωγή σε γεωργικά προϊόντα, αγγεία καθώς και με την οικονομική εκμετάλλευση της Αρχαίας Διόλκου την έκαναν την πλουσιότερη πόλη της Ελλάδας στα αρχαία χρόνια.

Αυτόν τον πλούτο τον διακρίναμε κι εμείς στη λαμπρότητα και στο μεγαλείο των μνημείων του αρχαιολογικού χώρου: Ο αρχαϊκός «ναός του Απόλλωνα» (540π.Χ), δωρικού ρυθμού, δεσπόζει επιβλητικός στην αρχαία πόλη. 

Η πλακόστρωτη «οδός Λεχαίου», που περιστοιχίζονταν από πολλά εμπορικά καταστήματα, αποτελούσε την κύρια οδό πρόσβασης από το αρχαίο λιμάνι του Λεχαίου στην πόλη.

Στην είσοδο της αρχαίας αγοράς εντυπωσιαστήκαμε από την κρήνη «Πειρήνη», με τις έξι κεραμοσκέπαστες στοές, από την οποία αντλούνταν το νερό. Μια δεύτερη εντυπωσιακή κρήνη ήταν και η «Γλαύκη» που, επίσης, εφοδίαζε την πόλη με νερό. Σε περίοπτη θέση μέσα στην αγορά είναι και το «βήμα», ένα χτιστό, υπερυψωμένο  σημείο όπου γίνονταν οι σημαντικές ομιλίες των ηγετών στο λαό. Εδώ, το 52 μ.Χ., ο Απόστολος Παύλος μίλησε στους Κορίνθιους για το νόημα του χριστιανισμού.

Μετά την περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο ακολούθησε η ξενάγηση μας στο μουσείο. Είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τις εξαιρετικές συλλογές ευρημάτων από τα γεωμετρικά μέχρι και τα ρωμαϊκά χρόνια.

Είδαμε αγγεία της γεωμετρικής περιόδου, ερυθρόμορφα και μελανόμορφα αγγεία, αγάλματα, ειδώλια, πήλινα παιχνίδια, όπλα και σκεύη καθημερινής χρήσης όλων των ιστορικών περιόδων. Μας εντυπωσίασαν οι μυθολογικές σκηνές της ζωφόρου του αρχαίου θεάτρου, τα περίφημα ρωμαϊκά αγάλματα και ψηφιδωτά, καθώς και τα αφιερώματα πήλινων ανθρώπινων μελών από το Ασκληπιείο.

Φύγαμε από την Αρχαία Κόρινθο έχοντας εμπλουτίσει τις γνώσεις μας με πολλές πληροφορίες για την ιστορία της περιοχής μας. Νιώσαμε, όμως, και θαυμασμό για το μεγαλείο, τον πλούτο και τον πολιτισμό της αρχαίας Κορίνθου καθώς και υπερηφάνεια που είμαστε κάτοικοι αυτού του τόπου.     

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης

 

Εκπαιδευτική εκδρομή στον νερόμυλο της Επιδαύρου

 

Εμείς οι μαθητές της Β? και Γ?, την Παρασκευή 27 Μαρτίου, πραγματοποιήσαμε εκδρομή στον Νερόμυλο Επιδαύρου.

Παρακολουθήσαμε πρόγραμμα το οποίο περιελάμβανε τη διαδικασία μετατροπής του σταριού σε αλεύρι, ενώ παράλληλα πήραμε μέρος σε βιωματικές δραστηριότητες στο αλώνι.

Στο Λαογραφικό μουσείο ήρθαμε σε επαφή με αντικείμενα καθημερινής χρήσης παλαιότερων εποχών.

                                                Οι μαθητές/τριες των τάξεων Β1, Β2, Γ1 και Γ2

 

 

 

Επίσκεψη των μαθητών της Ε΄ τάξης (Ε1 και Ε2) στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

Οι μαθητές του Ε1 και του Ε2 επισκεφτήκαμε την Πέμπτη 19 Μαρτίου το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και παρακολουθήσαμε δύο πολύ ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προγράμματα. Αρχικά μπήκαμε στη Θόλο, σε ένα είδος θεάτρου εικονικής πραγματικότητας  που θυμίζει Πλανητάριο, και κάναμε μια διαδραστική περιήγηση στην Αρχαία Αγορά της Αθήνας. Με την καθοδήγηση ενός Μουσειοπαιδαγωγού επιλέξαμε εμείς τη διαδρομή που θα ακολουθήσουμε και γνωρίσαμε έτσι την Αγορά σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της (κλασικά , ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια). Είχαμε μια αξέχαστη εμπειρία ταξιδιού σε έναν εικονικό κόσμο από το παρελθόν και ταυτόχρονα αποκτήσαμε  πολλές γνώσεις με έναν πρωτότυπο και μοναδικό τρόπο!

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βυζάντιο, άνθρωποι και επικοινωνία» στα πλαίσια του μαθήματος της Βυζαντινής Ιστορίας που κάνουμε φέτος. Γίναμε όλοι  πολίτες της βυζαντινής αυτοκρατορίας και αποκτήσαμε ο καθένας  από εμάς μια επαγγελματική ιδιότητα ή αξίωμα που μπορούσαν να έχουν οι άνθρωποι εκείνη την εποχή. Με βιωματικό τρόπο μάθαμε για τη λειτουργία της βυζαντινής κοινωνίας, την οργάνωση του κράτους, αλλά και τους περιορισμούς της επικοινωνίας στον πολυδιάστατο βυζαντινό χώρο.

 

 

Ακούσατε, ακούσατε!

Τι ώρα είναι;