Επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο και στο μουσείο της Νεμέας

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΕΜΕΑΣ

Στις 18/02/2016 επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Νεμέας. Είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά τα απομεινάρια των μνημείων και τους αρχαιολογικούς θησαυρούς, που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, από την ευρύτερη περιοχή της Νεμέας.

Όπως είναι φυσικό τα περισσότερα ευρήματα σχετίζονται με τα Νέμεα, τους αρχαίους, πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες που διεξάγονταν προς τιμήν του Δία.

 Έτσι στο επίκεντρο του αρχαιολογικού χώρου δεσπόζει, εντυπωσιακός, ο ναός του Δία,  δωρικού ρυθμού (5ος αιώνας π.Χ). Στον ίδιο χώρο θαυμάσαμε τα απομεινάρια της παλαίστρας, του γυμνασίου και των λουτρών.

Τα εκθέματα του μουσείου καλύπτουν ένα μεγάλο χρονικό φάσμα: από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι και την παλαιοχριστιανική περίοδο. Χρυσά κοσμήματα, περιδέραια, δαχτυλίδια, νομίσματα (από το μυκηναϊκό νεκροταφείο των Αηδονίων), χάλκινες υδρίες και μαρμάρινες ανάγλυφες στήλες είναι μερικά μόνο από τα σπουδαία εκθέματα που θαυμάσαμε. Το χάλκινο ειδώλιο που απεικονίζει το αδικοχαμένο βρέφος Οφέλτη-Αρχέμορο, προς τιμήν του οποίου σύμφωνα με το μύθο άρχισαν να τελούνται τα Νέμεα, μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. H ανάγλυφη μακέτα του χώρου, όπως ήταν περίπου το 300 π.Χ., συμπλήρωσε ιδανικά την εικόνα που σχηματίσαμε. 

Τέλος,  επισκεφτήκαμε το αρχαίο στάδιο όπου τελούνταν οι αγώνες. Στα πλαίσια της βιωματικής δράσης συμμετείχαμε σε αναπαράσταση του αγωνίσματος δρόμου καθώς και της απονομής στεφανιών δάφνης στους μαθητές που νίκησαν. Ωστόσο, αυτό που μάθαμε είναι ότι στην αρχαιότητα αποτελούσε μεγάλη τιμή για έναν αθλητή η συμμετοχή του και μόνο στους αγώνες, ανεξάρτητα από τη νίκη.

Φύγαμε από τον αρχαιολογικό χώρο της Νεμέας  έχοντας εμπλουτίσει τις γνώσεις μας για την αρχαία ιστορία της περιοχής καθώς και εντυπωσιασμένοι από το μεγαλείο του αρχαίου μας πολιτισμού.

 

Επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Ελευσίνα - 2016

Εκπαιδευτική επίσκεψη των Β?, Γ? και Δ? τάξεων στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Ελευσίνα 

Οι μαθητές των Β?, Γ? και Δ? τάξεων του Δημοτικού μας Σχολείου επισκέφθηκαν τον Μάρτιο το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Ελευσίνα προκειμένου να αποκτήσουν σωστή και  υπεύθυνη  οδική συμπεριφορά.

Μέσα σ? έναν υπέροχο  χώρο 6 στρεμμάτων που έχει δημιουργηθεί με φροντίδα κι ευαισθησία,  τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν στο  «οδικό ήθος». Στους μαθητές, με τη βοήθεια του έμπειρου, εξειδικευμένου και γεμάτου όρεξη προσωπικού, αρχικά παρουσιάστηκαν οι κανόνες κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας. Στη συνέχεια εκπαιδεύτηκαν στην ασφαλή κυκλοφορία πεζών και οχημάτων (ποδηλάτων ? αυτοκινήτων). Στο τέλος ακολούθησε πρακτική εξάσκηση στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής με ειδικά κατασκευασμένα ηλεκτροκίνητα αυτοκινητάκια.

Οι μαθητές της Δ τάξης θα παραλάβουν ταχυδρομικώς  το δίπλωμά τους, καθώς ολοκλήρωσαν επιτυχώς την εκπαίδευσή τους στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής.

Τα παιδιά συμμετείχαν, έδρασαν, βίωσαν και συνειδητοποίησαν την σημαντικότητα της σωστής κυκλοφοριακής αγωγής.

Η σωστή κυκλοφοριακή αγωγή μaς αφορά όλους.

Επίσκεψη στο Εργοστάσιο Σοκολάτας

 

Την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016 πήγαμε με το Σχολείο μας στο Εργοστάσιο Σοκολάτας.

Περάσαμε πολύ όμορφα..

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Ακολουθούν διηγήσεις των παιδιών:

«Στις 12:00 πήγαμε στον τρίτο όροφο όπου εκεί ήταν η Αστυνομία. Είδαμε video για τον εκφοβισμό στα σχολεία και στο διαδίκτυο και ένα παιδικό με τους νταήδες?»

«Είδαμε βίντεο πως άνθρωποι που στέλνανε στον φίλο τους φωτογραφίες, τα νέα και ό,τι έχουν κάνει και το γράφουν στο διαδίκτυο και νομίζουν ότι τα στέλνουν μόνο στον φίλο τους τα βλέπουν άγνωστοι άνθρωποι και τους κλέβουν.

Μπορούν να εκβιάσουν τα παιδιά οι μεγάλοι που παριστάνουν τα παιδιά. Μπορούν ενήλικες που είναι κακοί να στείλουν τη φωτογραφία ενός παιδιού, να λένε να συναντηθούν κρυφά από τους γονείς τους και να τα κλέβουν.»

«Μάθαμε ότι δεν πρέπει να μιλάμε με ξένους ανθρώπους στο ίντερνετ. Δεν πρέπει να λέμε για την οικογένειά μας, δεν πρέπει να δίνουμε φωτογραφίες σε ανθρώπους που δεν ξέρουμε αλλά και να μην τους εμπιστευόμαστε?»

«Μας είπαν ότι το ίντερνετ δεν είναι μόνο παιχνίδια. Μπορούμε βέβαια να μιλάμε με ανθρώπους που ξέρουμε και όχι με ξένους. Αργότερα μας είπανε πως ότι γράφουμε μεταδίδεται στον υπολογιστή τους για να μας προστατεύουν?»

«Πρέπει να προστατευόμαστε και να μιλάμε στους γονείς μας και στους δασκάλους μας για τα άσχημα πράγματα που μας συμβαίνουν όταν παίζουμε στον υπολογιστή?»

«Χρειάζεται να θυμόμαστε ότι το ίντερνετ είναι καλό,

βρίσκεις πληροφορίες στο λεπτό,

τους αγνώστους να μην κοιτάμε

και στη μητέρα μας κοντά να πάμε?»

 

 

 

 

 

Επίσκεψη στο Μουσείο Πειραμάτων

Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής και με αφορμή την ενότητα « Ηλεκτρισμός», οι μαθητές-τριες των Ε1 και Ε2 Τάξεων επισκεφτήκαμε το Μουσείο Πειραμάτων την Παρασκευή, 18/12/2015. Ο χώρος ήταν  όμορφος και φιλόξενος, αφού σε κάθε γωνιά υπήρχε κάτι ενδιαφέρον να δούμε.

Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα: «Ηλεκτρίζω, μαγνητίζω, τα πειράματα αρχίζω!»

Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάναμε πειράματα σχετικά με τον στατικό ηλεκτρισμό, ελέγξαμε μπαταρίες με το πολύμετρο, φτιάξαμε ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα, μαγνητίσαμε συνδετήρα με ένα αυτοσχέδιο ηλεκτρομαγνητικό πηνίο και ανακαλύψαμε πολλά για τον ηλεκτρισμό, τον μαγνητισμό, τους αγωγούς και τους μονωτές! Και όλα αυτά παίζοντας! 

Εντυπωσιαστήκαμε πολύ με την ηλεκτρογεννήτρια  Βαν ντε Γκράαφ (Van de Graaf), η οποία μπορεί να συσσωρεύσει μεγάλο ηλεκτροστατικό δυναμικό στο κοίλο ειδικής μεταλλικής σφαίρας.

 

Γίναμε μικροί επιστήμονες, πειραματιστήκαμε, ερευνήσαμε, ανακαλύψαμε, μάθαμε και πάνω απ? όλα διασκεδάσαμε!!

Εργαστήρι Κεραμικής

Την Παρασκευή  13 Νοεμβρίου  τα τμήματα  Β1, Β2, Γ1, Γ2  και Δ΄ επισκεφτήκαμε το εργαστήρι κεραμικής  στις Μυκήνες.

 Αρχικά  περιηγηθήκαμε στους χώρους του εργαστηρίου  και θαυμάσαμε  μοντέρνες δημιουργίες από σιδερένια υλικά (ο Δούρειος ίππος και ο Άτλαντας μας εντυπωσίασαν) αλλά και αγγεία ? αντίγραφα αρχαίων δημιουργημάτων. 

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε  με  πήλινες  κατασκευές. Το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του έργο τέχνης και φεύγοντας  κατενθουσιασμένο,  το πήρε μαζί του. 

 Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για όλους μας!

Ακούσατε, ακούσατε!

Τι ώρα είναι;