Διάπλους της διώρυγας του Ισθμού Κορίνθου

Την Τρίτη 24 Μαΐου 2016 εμείς οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης (Στ1΄και Στ2΄) κάναμε το διάπλου της διώρυγας του Ισθμού της Κορίνθου με το τουριστικό καραβάκι. Ήταν μια μοναδική εμπειρία!

Επιβιβαστήκαμε στο καράβι από την προβλήτα της Ισθμίας στο Καλαμάκι και περνώντας τη βυθιζόμενη γέφυρα, διασχίσαμε κατά μήκος τη διώρυγα φτάνοντας μέχρι τη βυθιζόμενη γέφυρα της Ποσειδωνίας στο Λουτράκι. Ύστερα επιστρέψαμε και πάλι στο Καλαμάκι της Ισθμίας, περνώντας από τον Σαρωνικό κόλπο στον Κορινθιακό και ξανά στον Σαρωνικό. Βλέποντας από κάτω προς τα πάνω τα τοιχώματα της διώρυγας αντιληφθήκαμε τις δυσκολίες αλλά και την τεράστια σημασία του έργου για τη χώρα μας και την παγκόσμια ναυτιλία γενικότερα.

Κατεβαίνοντας από το πλοίο ευχαριστήσαμε τους δασκάλους μας και κυρίως τους εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων του σχολείου μας που μας συνόδευαν, γιατί μας πρόσφεραν δωρεάν αυτή τη διαδρομή και την ξενάγηση σε αυτό το παγκόσμιας σπουδαιότητας έργο που βρίσκεται στον τόπο μας!

                                                                           Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης

 

Κορινθιακός... ανακαλύπτοντας τη μικρή μας θάλασσα

Οι μαθητές της Δ τάξης  συνοδευόμενοι από τη διευθύντρια του σχολείου Βάια Μανώλη και τη δασκάλα της τάξης Αρχοντούλα Γεωργίου, επισκέφτηκαν την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016, τον Ναυτικό Όμιλο Κιάτου όπου συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

 "Κορινθιακός... ανακαλύπτοντας τη μικρή μας θάλασσα"

από τους εκπαιδευτές του  Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σικυωνίων  που έχει έδρα του, το χωριό Κλημέντι της ορεινής Κορινθίας.

Η επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του περιβαλλοντικού προγράμματος καινοτόμων δράσεων «Νερό?πηγή ζωής» που πραγματοποιείται από τους μαθητές της Δ? τάξης τη φετινή σχολική χρονιά.

Το πρόγραμμα παρείχε τη δυνατότητα στους μαθητές για ευαισθητοποίηση στα σημαντικά περιβαλλοντικά θέματα που αφορούν στον Κορινθιακό κόλπο.

Πιο αναλυτικά: Οι μαθητές αρχικά γνώρισαν από την εκπαιδεύτρια μέσω  προβολής powerpoint τον «κόσμο» στη θάλασσα του Κορινθιακού και την οικολογική, οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική σημασία της. Στη συνέχεια κατανόησαν τις επιπτώσεις που έχει δημιουργήσει η ανθρώπινη δραστηριότητα στα θαλάσσια οικοσυστήματα (απειλούμενα θαλάσσια είδη, υπεραλίευση, μόλυνση, ρύπανση).

Με ειδικά φύλλα εργασίας και εκπαιδευτικά βίντεο γνώρισαν την ποικιλομορφία των οικοσυστημάτων της παράκτιας  ζώνης   (διατήρηση ευαίσθητων οικοσυστημάτων όπως τα λιβάδια της Ποσειδωνίας). Συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια όπου συνειδητοποίησαν το μέγεθος των κινδύνων που απειλούν το παράκτιο οικοσύστημα ως αποτέλεσμα της ανθρώπινης παρέμβασης.

Κατόπιν έγινε στους μαθητές επίδειξη του σκάφους Optimist, από ειδικό εκπαιδευτή, όπου γνώρισαν τα μέρη του σκάφους, την ειδική στολή, το σωσίβιο και έκαναν εξάσκηση σαν μικροί ιστιοπλόοι. Ακολούθησε η επίδειξη τεσσάρων ειδών ναυτικών κόμπων στους μαθητές και εξάσκηση σε αυτούς, μια βιωματική δραστηριότητα που προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.

Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: Δελφίνια, Γλάροι και Κοράλλια αντίστοιχα και παρέλαβαν τον κατάλληλο εξοπλισμό και φύλλα εργασίας για να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες πεδίου.

 Οι δραστηριότητες πεδίου που πραγματοποιήθηκαν είχαν ως σκοπό πέρα από τις γνώσεις που θα αποκομίσουν οι μαθητές, την εκτίμηση της αξίας του παράκτιου και θαλάσσιου οικοσυστήματος και  την  επαφή  με τη λογοτεχνία, την ποίηση, την μυθολογία και τη λαϊκή παράδοση που σχετίζεται με τη θάλασσα.

Τα παιδιά:

  • Με τη βοήθεια της πυξίδας, του ανεμολόγιου-ανεμοδείκτη βρήκαν από ποια κατεύθυνση κινείται ο άνεμος.
  • Έγιναν μικροί μετεωρολόγοι και μέτρησαν τη θερμοκρασία αέρα, εδάφους και νερού.
  • Εκτίμησαν την ένταση του ανέμου σε μποφόρ.
  • Παρατήρησαν του ουρανό και χαρακτήρισαν τη νεφοκάλυψη.
  • Συνέθεσαν το φυτολόγιο της Ποσειδωνίας.
  • Παρατήρησαν τα σκουπίδια της παραλίας και οργάνωσαν τα αποτελέσματα της έρευνας σε πίνακα.
  • Έμαθαν για τους τρόπους αλιείας (αειφορικοί και καταστρεπτικοί).
  • Διάβασαν την ιστορία του Αρίωνα και τη δραματοποίησαν.
  • Περιέγραψαν την παραλία του Κιάτου (τύπο ακτής, τύπο πυθμένα, κατάσταση βυθού, βλάστηση παραλίας, ανθρώπινες δραστηριότητες)
  • Γνώρισαν το κοράλλι «Dendrophyllia ramea» που είναι ένας κρυμμένος θησαυρός στον Κορινθιακό και τη σημασία του για το θαλάσσιο οικοσύστημα.

 Οι μαθητές ήταν πολύ χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι από τη συμμετοχή τους στο πλούσιο και γεμάτο εμπειρίες εκπαιδευτικό πρόγραμμα.  Πιστεύουμε ότι κατάφεραν να διαμορφώσουν θετικές στάσεις σε κάθε μορφή προστασίας και διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος της περιοχής που ζουν!!!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ τάξης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον υπεύθυνο και τους εκπαιδευτές του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σικυωνίων για την οργάνωση, το ενδιαφέρον και την καλή διάθεσή τους κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος όπως και για το κέρασμα που μας παρείχαν κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. 

Από τις εντυπώσεις των μαθητών και των μαθητριών

  • Στην χθεσινή μας εκδρομή στο Κιάτο περάσαμε πολύ ωραία γιατί κάναμε πολύ ωραίες δραστηριότητες. Μας έμαθαν πώς να κάνουμε ναυτικούς κόμπους και μας χώρισαν σε ομάδες, η δική μας ομάδα ήταν οι γλάροι. Γράψαμε για τα δελφίνια, τη ρύπανση του νερού και ψάξαμε λουλούδια στην ομάδα. Ορέστης και Νίκος
  • Όταν πήγα στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης  έμαθα πολλά πράγματα για τον κορινθιακό κόλπο, για τα υπόγεια νερά, την Μεσόγειο θάλασσα, έμαθα πολλά πράγματα και μας άρεσε πάρα πολύ. Γιάννης και Δημήτρης
  • Έμαθα περισσότερα πράγματα για τη θάλασσα. Επίσης μου άρεσαν και οι κόμποι και έμαθα πολλά για τα ιστιοπλοϊκά. Κωνσταντίνος - Άγγελος
  • Στην εκδρομή εχθές περάσαμε τέλεια. Μάθαμε για  ένα καράβι και τα περισσότερα παιδιά ανέβηκαν πάνω στο καράβι. Μας έμαθαν για τον Κορινθιακό κόλπο. Μάθαμε από πού είναι ο βοράς, ο Νότος, μάθαμε για τον αέρα και μας είπαν να βρούμε διάφορα φυτά που μπορούν να ζουν στην θάλασσα και το αλάτι. Κρισέλντι - Δημήτρης
  • Στην χθεσινή μας εκδρομή που πήγαμε περάσαμε πολύ ωραία γιατί κάναμε, πολύ ωραίες δραστηριότητες. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν που έμαθα να φτιάχνω με ένα σχοινί διάφορους κόμπους. Ελένη - Κωνσταντίνα
  • Η πρώτη δραστηριότητα που κάναμε ήταν να μετρήσουμε τη θερμοκρασία της θάλασσας, του αέρα και της αμμουδιάς. Μετά ξεκινήσαμε και βρίσκαμε λουλούδια της Ποσειδωνίας και μετά τα συγκεντρώσαμε και τα 9, τα μετρήσαμε και περάσαμε τέλεια! Κωνσταντίνα ? Νικολέτα.
  • Υπάρχουν πολλοί κόμποι και μερικοί από αυτούς είναι οι ναυτικοί. Υπάρχουν  πολλοί από αυτούς και μερικοί από αυτούς είναι ο σταυρόκομπος, ο γαϊδουρόκομπος, η καντηλίτσα, ο διπλόκομπος, το οχτάρι και άλλοι πολλοί. Χριστίνα
  • Η Ιστιοπλοΐα  είναι  ένα  τέλειο  άθλημα, το οποίο είναι  λίγο δύσκολο. Όταν είναι χειμώνας πρέπει  να φοράμε  την  στολή μας  και  πάντα  να φοράμε το σωσίβιο  μας. Θωμαΐτσα - Κατερίνα

 

Επίσκεψη στον Ιερό Ναό της Ενορίας μας

 Οι μαθητές της Δ τάξης  συνοδευόμενοι από τη Διευθύντρια του σχολείου Βάια Μανώλη και τη δασκάλα της τάξης Αρχοντούλα Γεωργίου, επισκέφτηκαν την Τρίτη 19 Απριλίου 2016, την εκκλησία των Αγίων Αναργύρων, στα πλαίσια των μαθημάτων των Θρησκευτικών και της  Ευέλικτης ζώνης. 

Προετοιμασία για την επίσκεψη

Στο Σχολείο συζητήσαμε για το Ναό της Ενορίας μας και καταγράψαμε τις ιδέες και γνώσεις μας.

Προβληματιστήκαμε για τη συμπεριφορά μας στον χώρο και συμφωνήσαμε πως

          Στο Ναό μπορούμε                           Στο Ναό  δε μπορούμε

            - Να είμαστε ήσυχοι.                                          ? Να κάνουμε φασαρία.

            - Να ακούμε.                                                      ? Να τρέχουμε.

            - Να κάνουμε ερωτήσεις.                                    ? Να τρώμε.

            - Να σεβόμαστε το χώρο.                                   ? Να μιλάμε δυνατά /άσχημα.

            - Να παρατηρούμε.                                             ? Να καταστρέφουμε.

            - Να ανάβουμε κεράκι.                                        ? Να μετακινούμε πράγματα.

            - Να φιλάμε τις εικόνες.                                      ? Να κοροϊδεύουμε.

Στην Εκκλησία ο πατήρ Βασίλειος  μάς υποδέχτηκε με χαρά. Αρχικά μάς ενημέρωσε  για την ιστορία του ναού και για τον βίο των Αγίων Αναργύρων. Στη συνέχεια, μάς ξενάγησε στους χώρους του ναού, έδειξε τα μέρη από τα οποία αποτελείται (πρόναος, κυρίως ναός, ιερό βήμα), ανέφερε τα εκκλησιαστικά έπιπλα που υπάρχουν και εξήγησε τι συμβολίζουν τα διάφορα ιερά αντικείμενα. Επίσης, εξήγησε το συμβολισμό των ιερών αμφίων.

Ο ιερέας με μεγάλη προθυμία και χαρά απάντησε σε αρκετές ερωτήσεις και προβληματισμούς των μαθητών και τους έδωσε συμβουλές για τη ζωή τους με έμφαση στη μεγάλη σημασία της πίστης και της προσευχής.

Εν συνεχεία, ασπαστήκαμε Άγια λείψανα και προσφέραμε στον π. Βασίλειο ενθύμια, κάρτες, εικονίτσες και ένα ξύλινο χειροποίητο σταυρό  που είχαμε ετοιμάσει την προηγούμενη μέρα στο σχολείο, για να τον ευχαριστήσουμε για την όμορφη εμπειρία.

Στο τέλος, ο ιερέας προσέφερε στους μαθητές κέρασμα και τους έδωσε την ευχή του. Αποχωρήσαμε ευχαριστημένοι γιατί μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τον ναό της ενορίας μας από κοντά και να γεμίσουμε πνευματικά εφόδια.

Στη συνέχεια ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από την επίσκεψη μας.


 

Ξενάγηση στους χώρους του ναού με αναφορά στην αγιογράφηση και στα εκκλησιαστικά αντικείμενα που χρησιμοποιούνται.

                                 Επίδειξη ιερών αμφίων                              Προσκύνηση ιερών λειψάνων 

 

Προσφορά ενθυμίων από τους μαθητές της Δ τάξης στον ιερέα

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ τάξης  

Επίσκεψη στο Ευγενίδειο Ίδρυμα

Την 21η Απριλίου η ΣΤ και η Ε τάξη του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Ευγενίδειο Ίδρυμα. Εκεί, παρακολούθησαν ένα ντοκυμαντέρ με τίτλο "Ο ζωντανός πλανήτης". Το θέμα του ήταν το ηλιακό μας σύστημα και οι φυσικές καταστροφές που παρατηρούνται στους πλανήτες του. Αυτό το παρακολουθήσαμε στον μεγάλο θόλο.

Έπειτα, παρακολουθήσαμε μια έκθεση σχετικά με το απολιθωμένο δάσος στη Λέσβο. Είδαμε και ακουμπήσαμε απολιθωμένα δέντρα και ακούσαμε μια κυρία που μας μιλούσε σχετικά με το δάσος της Λέσβου.

Ήταν μια αξέχαστη και ενδιαφέρουσα εκδρομή.

 

 

 

Επίσκεψη της ΣΤ' τάξης στην ActionAid

Η τάξη μας επισκέφθηκε την οργάνωση «ACTION AID» στην Αθήνα. Μπαίνοντας, παραταχθήκαμε σε ένα διάδρομο που έμοιαζε με διάδρομο αεροδρομίου.  Αμέσως διακρίναμε την πινακίδα που έγραφε τους προορισμούς και τις ώρες πτήσης και καταλάβαμε ότι βρισκόμασταν σε ένα αεροδρόμιο. Παίρναμε ένας - ένας  το καρτελάκι με το όνομά μας και την κάρτα επιβίβασης και μπαίναμε μέσα σε ένα αεροπλάνο, το οποίο βέβαια δεν ήταν αληθινό, αλλά ήταν πολύ αληθοφανές.

Κατά τη διάρκεια της ?πτήσης είδαμε βίντεο και συζητήσαμε για τη ζωή στην Κένυα και  ιδιαίτερα στη Μπάμα, που ήταν και ο προορισμός μας. Μελετήσαμε και έναν ιδιαίτερο χάρτη που απεικόνιζε την τροφή που αναλογεί σε κάθε χώρα, όπου όσο μεγαλύτερη φαινόταν η χώρα τόσο περισσότερη τροφή της αναλογούσε και το αντίθετο.  Έτσι συνειδητοποιήσαμε ότι δεν είναι δίκαιη η κατανομή τροφής  στις διάφορες χώρες της γης. Κάποτε φτάσαμε στο χωριό Μπάμα.

Εκεί χωριστήκαμε σε ομάδες και η καθεμία ανέλαβε μια αποστολή. Η πρώτη ομάδα ανέλαβε να τακτοποιήσει μια καλύβα όπου ζούσε μία εξαμελής οικογένεια και να καταλάβει τις συνθήκες ζωής της. Η δεύτερη ομάδα ανακάλυψε από την εξερεύνηση μιας μικρής αγοράς  τι τρώνε και τι δεν τρώνε εκεί οι άνθρωποι. Η τρίτη ομάδα μελέτησε τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου. Η τέταρτη μελέτησε τη γλώσσα που μιλούν και τα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο τα παιδιά.

Στο τέλος και μετά από συζήτηση, καθώς και με ένα παιχνίδι που παίξαμε, καταλήξαμε σε συμπεράσματα. Το σημαντικότερο ήταν ότι καταλάβαμε πόσο δύσκολη είναι η ζωή των ανθρώπων εκεί  σε αντίθεση με τη ζωή των ανθρώπων στην Ευρώπη και στην Αμερική.

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της  ΣΤ΄ τάξης

 

 

Ακούσατε, ακούσατε!

Τι ώρα είναι;