Hμέρα κατά της σχολικής βίας

Την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015 οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Ισθμίας με τους εκπαιδευτικούς τους συμμετείχαν σε δράσεις για τη σχολική βία και τον εκφοβισμό.

 

 

ΤΑΞΗ Α1: Μετά από ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε σχετικά με την διαφορετικότητα και την αποδοχή της, παρακολουθήσαμε σχετικό βιντεάκι με παραμύθι με τίτλο : « Έλμερ το παρδαλό ελεφαντάκι ».

ΤΑΞΗ Α2: Αρχικά έγινε συζήτηση γύρω από την σχολική βία [σωματική-λεκτική-ψυχολογική].Ακολούθησε παρακολούθηση ταινίας μικρού μήκους σχετικά με την ενδοσχολική βία. Στο τέλος τα παιδιά σύμφωνα με αυτά που άκουσαν και είδαν ζωγράφισαν κάτι σχετικό.

ΤΑΞΕΙΣ Β1-Β2: Μετά από ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε σχετικά με την διαφορετικότητα και την αποδοχή της, παρακολουθήσαμε σχετικό βιντεάκι με παραμύθι με τίτλο : « Ελμερ το παρδαλό ελεφαντάκι » και « Μόνα η χελώνα ».

ΤΑΞΕΙΣ Γ1-Γ2: Αρχικά οι μαθητές παρακολούθησαν ταινία μικρού μήκους σχετικά με την ενδοσχολική βία. Ακολούθησε προβληματισμός και συζήτηση όπου οι μαθητές ανακάλυψαν τα αίτια, τις μορφές (σωματική-λεκτική-ψυχολογική) της σχολικής βίας καθώς και τις επιπτώσεις της τόσο στα θύματα όσο και στους θύτες. Τονίστηκε η σημασία του ρόλου του μαθητή-παρατηρητή και τι πρέπει να κάνει όταν παρατηρεί φαινόμενα βίας.

Ακολούθησε μελέτη διαφόρων περιπτώσεων καθώς και βιωματικό εργαστήρι από τους μαθητές.

Φούσκωσαν μπαλόνια και έγραψαν το σύνθημα: ??ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ??

και τελικά εκφράστηκαν κατά ομάδες με ζωγραφιές-αφίσες σχετικά με το θέμα.

 

 

ΤΑΞΕΙΣ Δ1 -Δ2:  Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για το θεωρητικό πλαίσιο, τους  αιτιακούς παράγοντες και τις επιπτώσεις για τα θύματα της ενδοσχολικής βίας.  Μιλήσαμε επίσης για τη σπουδαιότητα του ρόλου του μαθητή-παρατηρητή και για την στάση που πρέπει να κρατά όταν παρατηρεί τέτοια φαινόμενα βίας στο σχολείο.

Στο τέλος του δίωρου παρακολουθήσαμε ταινία μικρού μήκους για τη σχολική βία που παρατηρείται κατά την υποδοχή ενός καινούριου μαθητή σε μία σχολική τάξη.

ΤΑΞΕΙΣ Ε1-Ε2:  Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το φαινόμενο και τις αιτίες του, καθώς και  για τις συνέπειες του στη σχολική ζωή αλλά και στη μετέπειτα ζωή τους. Μέσα από συζήτηση και δημιουργικό διάλογο, κατέθεσαν τις προσωπικές τους εμπειρίες και βιώματα, κατέληξαν σε συμπεράσματα για την αξία της ενσυναίσθησης και της συλλογικής προσπάθειας που προστατεύουν κάθε παιδί από τον εκφοβισμό, τη βία και την απομόνωση από την ομάδα. Τονίστηκε επίσης η σημασία του ρόλου του μαθητή-παρατηρητή, που μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στην εξάλειψη του φαινομένου,  ενημερώνοντας τους δασκάλους.

Στη συνέχεια οι μαθητές παρακολούθησαν ολιγόλεπτα βίντεο  σχετικά με το θέμα. Τέλος εκφράστηκαν δημιουργικά κατασκευάζοντας γιγαντοαφίσα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού, η οποία αναρτήθηκε στο προαύλιο, καθώς και συνθήματα σχετικά με το θέμα.

 

 

 

ΤΑΞΕΙΣ ΣΤ1 - ΣΤ2: Οι μαθητές ενημερώθηκαν για το φαινόμενο και τις αιτίες του, καθώς και για τις συνέπειες του στη σχολική ζωή αλλά και στη μετέπειτα ζωή τους. Παρακολούθησαν προβολή ταινίας μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων με θέμα το σχολικό εκφοβισμό. Στη συνέχεια έγινε μια δραστηριότητα αυτόματης γραφής, τα παιδιά έγραφαν στον πίνακα λέξεις σχετικές με το θέμα του εκφοβισμού είτε αρνητικές είτε θετικές. Η επόμενη δραστηριότητα ήταν η δημιουργία αυτοσχεδιασμών από τα παιδιά,  χωρισμένα σε μικρές ομάδες με το ίδιο θέμα.

 

Ακούσατε, ακούσατε!

Τι ώρα είναι;