Η ελιά

                                           Πίνακας του Θεόφιλου

   Το Δ1΄γνωρίζει την ελιά και το ελαιόλαδο, που είναι η  βάση της μεσογειακής διατροφής. Στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης εργαστήκαμε σε τέσσερις ομάδες και μάθαμε για το ελαιόδεντρο, την  ιστορία της καλλιέργειάς  του στην πατρίδα μας, τους αρχαίους ελληνικούς μύθους  για την ελιά, το ελαιομάζεμα, την παραγωγή λαδιού στο ελαιοτριβείο , ιστορίες, αινίγματα, παροιμίες και το λεξιλόγιο της ελιάς. Ιδού και τα αποτελέσματα της εργασίας της κάθε ομάδας που παρουσιάστηκαν στην τάξη! 

 

Το βιβλιόδεντρο του Ε1...

   Στην τάξη μας ζωγραφίσαμε ένα μεγάλο βιβλιόδεντρο. Ένα δέντρο που στα κλαδιά του έχει τις παρουσιάσεις των βιβλίων που διαβάσαμε στη διάρκεια της χρονιάς. Διαβάσαμε πολλά λογοτεχνικά βιβλία που δανειστήκαμε από τη δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης μας. Μέσα από αυτά ταξιδέψαμε σε άλλες εποχές, σε μακρινά μέρη, σε άγνωστους πλανήτες, γνωρίσαμε διαφορετικούς πολιτισμούς. Πετάξαμε παντού, ταξιδέψαμε παντού, ονειρευτήκαμε!

 

      Το ταξίδι της φαντασίας συνεχίζεται!!!

   Το βιβλιόδεντρο της τάξης μας περιμένει τις νέες βιβλιοπαρουσιάσεις.

 

                                                Τα παιδιά του Ε1

22 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Νερού

   Εμείς,  οι μαθητές-τριες  της Δ2? Τάξης, στα πλαίσια του Project «Το νερό, πηγή ζωής» που υλοποιούμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού, ζωγραφίσαμε  και  κατασκευάσαμε σχετική αφίσα,  την οποία αναρτήσαμε στον εξωτερικό χώρο του σχολείου μας.

   Συζητήσαμε σε ομάδες, ερευνήσαμε και καταγράψαμε σε φυλλάδια, το θέμα της λειψυδρίας καθώς και τρόπους εξοικονόμησης νερού τόσο στο σπίτι, όσο και στο σχολείο. Μοιράσαμε  τα φυλλάδια και τα χαρτάκια με τα δικά μας μηνύματα, στους μαθητές  και δασκάλους του σχολείου μας  καθώς και στους γονείς μας.

   Σκοπός μας ήταν να ενημερωθούμε και να ευαισθητοποιηθούμε όλοι  ως  προς τη λογική και οικονομική  χρήση  του πολυτιμότερου αγαθού στη ζωή μας, του νερού!


Ο εφιάλτης της Περσεφόνης

   Εμείς, οι μαθητές και μαθήτριες του Δ1΄, στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος μάθαμε για τα  οικοσυστήματα, τα στοιχεία τους, τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους, καθώς και τη σημασία που έχει η ισορροπία αυτών των οικοσυστημάτων για την προστασία του περιβάλλοντος και τη συνέχιση της ζωής στον πλανήτη μας.

   Ακολούθησε συζήτηση για τις συνέπειες που έχουν οι ανθρώπινες δραστηριότητες στη διατάραξη της ισορροπίας τους και κατά συνέπεια στη ζωή  στη Γη μας. Στη συνέχεια στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και εργαστήκαμε πάνω σε αυτό το θέμα. Η κάθε ομάδα παρουσίασε ένα οικοσύστημα του τόπου μας καθώς και τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να έχουν οι ανθρώπινες δραστηριότητες στην ισορροπία του οικοσυστήματος και κατ? επέκταση στην ποιότητα ζωής στον πλανήτη μας και ειδικότερα στην πατρίδα μας.

   Ακούσαμε στην τάξη και  το τραγούδι « Ο εφιάλτης της Περσεφόνης » του Νίκου Γκάτσου, που μιλάει γι? αυτό το θέμα.


Δ1: Το κορίτσι του Ο. Ελύτη

Στο μάθημα της Γλώσσας τα παιδιά του Δ1 μελέτησαν το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Κορίτσι», από τη συλλογή «Ο ήλιος ο ηλιάτορας». Το ποίημα έχει μελοποιηθεί από το Μάνο Χατζηδάκη. Τα παιδιά το άκουσαν, έμαθαν να το τραγουδούν και στο τέλος ζωγράφισαν. 


Ακούσατε, ακούσατε!

Τι ώρα είναι;