ΦΙΔΑΚΙ για την ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

 Β τάξη

Στα πλαίσια του προγράμματος "Διατροφή", της Ευέλικτης Ζώνης,

οι μαθητές της Β΄ τάξης  δημιούργησαν το επιτραπέζιο παιχνίδι

" Το φιδάκι της υγιεινής διατροφής".

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες,  

               αρίθμησαν  τα κουτάκια από το 1 έως το 100,

                              τα  ζωγράφισαν

                                                 και κόλλησαν φιδάκια και σκάλες.

Έπειτα κατασκεύασαν κάρτες με υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα.

Στην πίσω πλευρά της κάθε κάρτας έγραψαν οδηγίες:

Για τα υγιεινά τρόφιμα οι παίκτες προχωρούσαν σε επόμενα τετράγωνα,

ενώ για τα  ανθυγιεινά τρόφιμα,  οι παίκτες πήγαιναν  πίσω.

Όταν ολοκληρώθηκε η κατασκευή, οι μαθητές ενθουσιασμένοι πήραν πιόνια και ζάρια

και  το παιχνίδι ξεκίνησε....

 

Γαλλική Γλώσσα: Εργασία στην ψηφιακή πλατφόρμα TOONDOO

  Στην τάξη των Γαλλικών εφέτος στην ενότητα για τη διατροφή μάθαμε τα γεύματα της ημέρας και τι προετοιμάζουμε για το καθένα, εξασκηθήκαμε στο να εκφράζουμε τις γευστικές προτιμήσεις και εντυπώσεις μας,  να δίνουμε οδηγίες, να διατυπώνουμε εκτιμήσεις, να ρωτάμε και να απαντάμε ευγενικά.

   Τα ηλεκτρονικά περιβάλλοντα του Web  2.0 είναι αποδεδειγμένα ένα δυνατό μαθησιακό εργαλείο καθώς και ένα γνώριμο, ψυχαγωγικό και τονωτικό συμπλήρωμα στη διδασκαλία και στη μάθηση της Β΄ ξένης γλώσσας στο Δημοτικό. Δύο από αυτά τα εργαλεία είναι το ΤΟΟΝDOO και το GOANIMATE. To TOONDOO είναι ένα δωρεάν διαδικτυακό πρόγραμμα κατασκευής ψηφιακών comics και cartoons. Το GΟANIMATE είναι μια δωρεάν διαδικτυακή πλατφόρμα δημιουργίας εκπαιδευτικών  video. Στα δύο αυτά ψηφιακά περιβάλλοντα οι χρήστες  έχουν αντίστοιχα τη δυνατότητα να δημιουργήσουν, να μοιραστούν και να δημοσιεύσουν, εφόσον το επιθυμούν, δικά τους comics και video.

   Στο πλαίσιο μιας εργασίας για το σπίτι, με θέμα από την ενότητα για τη διατροφή, τα παιδιά της Ε? και ΣΤ΄ τάξης κλήθηκαν να κατασκευάσουν ένα σύντομο κόμικ ή/και βίντεο στο ψηφιακό περιβάλλον του TOONDOO και του GOANIMATE,.

   Τα (ψηφιακά ή μη) κόμικς έχουν εδραιωθεί ως η ένατη τέχνη. To ίδιο καθιερωμένα  στην εκπαίδευση είναι και τα βίντεο. Η ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική πρακτική αυξάνει τη γνωστική δέσμευση των μαθητών, ενισχύει την παρακίνησή τους και εξασφαλίζει την ενεργό συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία. Οι μαθητές απολαμβάνουν να εξερευνούν τους ψηφιακούς κόσμους, να δημιουργούν και να αλληλεπιδρούν με εικονικούς χαρακτήρες, να προσφέρουν ζωντανό λόγο με εικόνα και ήχο, να οπτικοποιούν ιστορίες με τρόπο ευχάριστο, εύχρηστο και ελκυστικό. Παράλληλα καλλιεργούν δεξιότητες που συνιστούν ψηφιακό εγγραμματισμό.

   Δύο ενδεικτικά παραδείγματα καλών ψηφιακών δημιουργιών/τεχνημάτων για εφέτος ήταν της μαθήτριας Δήμα Ελπίδας (Ε1) και του μαθητή Βλάση Θάνου (Ε1).

 Για να δείτε το βίντεο, πατήστε εδώ

 Για να δείτε το κόμικ, πατήστε εδώ.

Ε: Ο αγαπημένος μας κήπος

Ε1: Όχι στο ρατσισμό ναι στη διαφορετικότητα

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε την παρουσίαση του τμήματος Ε1.


Δ2: Το νερό, πηγή ζωής

Ακούσατε, ακούσατε!

Τι ώρα είναι;