Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού

Για την Παγκόσμια  Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού οι μαθητές και οι μαθήτριες στο Δ. Σ. Ισθμίας συζήτησαν με τους/τις εκπαιδευτικούς τους, επεξεργάστηκαν σχετικό υλικό, έπαιξαν παιχνίδια ρόλων, έγραψαν και ζωγράφισαν. 
 
WP 20191120 10 27 31 Pro
WP 20191120 11 11 38 Pro
WP 20191120 12 23 46 Pro
WP 20191120 12 24 09 Pro
WP 20191120 12 24 39 Pro
WP 20191120 12 24 39 Pro
WP 20191120 12 26 47 Pro
WP 20191120 12 27 20 Pro
WP 20191120 12 27 46 Pro
WP 20191120 12 27 57 Pro
 
 

Εργασίες για την 28η Οκτωβρίου στο μάθημα των Εικαστικών

Με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στο μάθημα των Εικαστικών οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ. Σ. Ισθμίας:

 

  • Εργάστηκαν σε φωτοτυπίες απο φωτο- κολάζ που βρήκα στο διαδίκτυο και έφτιαξα στον υπολογιστή με φωτογραφίες και γραπτά από τον πόλεμο του ΄40. Ζητήθηκε να δημιουργήσουν με πολλή φαντασία και χαρούμενα χρώματα με μαρκαδόρους και ξυλομπογιές και χρωματιστά κομμένα χαρτονάκια σε μικρά κομμάτια και σχέδια γεμάτα με μηνύματα Αγάπης, Ειρήνης, Ελευθερίας, Ισότητας, Δικαιοσύνης, πάνω στις εικόνες αυτές. Ακόμα και διαγράφοντάς τις ή μουτζουρώνοντας ή καλύπτοντας τις με τα χαρτονάκια.

Τελικά, μετέτρεψαν τις εικόνες πολέμου σε εικόνες Ειρήνης και Αγάπης.

 

  • Τους έδωσα φωτοτυπία από δική μου γελοιογραφία για τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο . Ο τίτλος της είναι “ Ντόμινο ”. Ο πόλεμος είναι ένα κακό παιχνίδι μεταξύ των Αρχηγών που έχουν την λανθασμένη αντίληψη ενός μωρού που θέλει μόνο να φάει (πλουτίσει) και να καταστρέψει (ρίξει κάτω το πιόνι - τον στρατιώτη – τον άμαχο πληθυσμό – την Ελευθερία – την Αγάπη - την Ισότητα ). Οι κακοί από κούνια, ο Χίτλερ και ο Μουσολίνι, πίστευαν στον φασισμό.

Τα μεγαλύτερα παιδιά παρωθήθηκαν να συνεχίσουν την γελοιογραφία προσθέτοντας την δικιά τους σκέψη και με χιούμορ, να αποδώσουν σχέδια με χρώματα και χαρτονάκια και λόγια που να αποτρέπουν τον πόλεμο και να μαλώνουν αυτά τα μωρά.


Η εκπαιδευτικός Εικαστικών

 

Χριστίνα Λουκίδη

 IMG 20191025 082633

IMG 20191025 082313

IMG 20191025 082313

 

Πιλοτικό Πρόγραμμα Διασχολικής Επικοινωνίας - 2η συνεδρία

Πιλοτικό Πρόγραμμα Διασχολικής Επικοινωνίας

του Δημοτικού Σχολείου Ισθμίας με το Δημοτικό Σχολείο Gifu στην Ιαπωνία (2η συνεδρία)

tanaka5

Την Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη διαδικτυακή επικοινωνία με τα παιδιά στο Δημοτικό Σχολείο Gifu στην Ιαπωνία

Κατά τη διάρκεια αυτής της «συνάντησης» τα παιδιά παρουσίασαν τις απόψεις τους για το θέμα της Θαλάσσιας ρύπανσης: Οι μαθητές /τριες του Σχολείου μας αναφέρθηκαν στις δραστηριότητες των ανθρώπων, τα σκουπίδια, την ρύπανση των εργοστασίων, την υπεραλίευση κ.α.

gifu1

Συμμαθητές/τριες από το Σχολείο Gifu  άκουσαν με ενδιαφέρον τις απόψεις των Ελλήνων και παρουσίασαν τις δικές τους σκέψεις: Αναφέρθηκαν στην πλαστική σακούλα, στα απόβλητα εργοστασίων, στα πυρηνικά /τοξικά απόβλητα και την καταστροφή των θαλασσών.

Ρώτησαν τι προβλήματα αντιμετωπίζουμε στον τόπο μας και απάντησαν για όσα συμβαίνουν στον δικό τους τόπο.

Στο τέλος μαθητές/τριες της Δ2 τάξης έδειξαν τις αφίσες με μηνύματα που είχαν δημιουργήσει για το θέμα.

gifu2

Ολοκληρώνοντας, η Δ/ντρια μιλώντας και στις δύο ομάδες τόνισε πόσο χρειάζεται η ανάληψη δράσης από τους νέους όλους του κόσμου για να υπάρξει αλλαγή στα περιβαλλοντικά προβλήματα.

Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η ανταλλαγή απόψεων παιδιών από διαφορετικές χώρες… η αντίληψη των παιδιών για τα προβλήματα που μοιάζουν τοπικά αλλά είναι παγκόσμια και η θέληση για ανάληψη δράσης μέσα από μικρές και καθημερινές αλλαγές.

gifu3

Η επικοινωνία έγινε στα Αγγλικά με την βοήθεια, την επίβλεψη και την καθοδήγηση της Δ/ντριας, της εκπαιδευτικού των Αγγλικών των Ε1-Ε2-Δ2 και της εκπαιδευτικού της Δ2 τάξης.

Ευχηθήκαμε ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και συμφωνήσαμε να συνεχίσουμε με τη νέα σχολική χρονιά!

Δείτε εδώ την ανάρτηση στην ιστοσελίδα μας για την 1η συνεδρία.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα «Diversity: Let’s make the difference»

Το Σχολείο μας ενημερώθηκε για την πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το The Olga Lengyel Institute για επιχορήγηση εκπαιδευτικών δράσεων σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Η πρόταση που υπέβαλε η Δ/ντρα κα Βάια Μανώλη για την εκπαιδευτική δράση «Διαφορετικότητα: Ας κάνουμε τη διαφορά», αξιολογήθηκε θετικά και εγκρίθηκε. Η έγκριση συνοδευόταν από επιχορήγηση 250 ευρώ μέσω της οικείας Σχολικής Επιτροπής μετά την ολοκλήρωσή της και αφού αποσταλούν τα απαιτούμενα Έντυπα Υλοποίησης (Reports) και Οικονομικής Διαχείρισης.

anthrdikaiom1

Σκοπός της δράσης ήταν οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν και να σεβαστούν τη διαφορετικότητα στη ζωή μας, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση αλλά και κριτική σκέψη, να λειτουργούν με υπευθυνότητα ως ενεργοί πολίτες. Είχε διάρκεια 8 διδακτικές ώρες. Υλοποιήθηκε με μαθητές και μαθήτριες της Δ τάξης και συνδέθηκε με τα γνωστικά αντικείμενα των Θρησκευτικών και της Θεατρικής Αγωγής.

anthrdikaiom3

Κατά τη διάρκεια υλοποίησης οι μαθητές/τριες συζήτησαν για έννοιες όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα. Εργάστηκαν σε ομάδες, ερεύνησαν μέσα από διαφορετικές πηγές για την καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε διαφορετικές χρονικές περιόδους στον τόπο τους και στον κόσμο ολόκληρο.

anthrdikaiom4

Προσπάθησαν «να μπουν στη θέση του άλλου», να σκεφτούν για δύσκολες αποφάσεις στη ζωή, για προβλήματα που αντιμετωπίζουν άνθρωποι που στερούνται δικαιωμάτων στη σύγχρονη εποχή. Σκέφτηκαν τρόπους δράσης στην καθημερινή ζωή. Δημιούργησαν μιμητικά στιγμιότυπα και εικαστικές συνθέσεις.

anthrdikaiom2

Επικοινώνησαν τις αποφάσεις τους σε συμμαθητές και συμμαθήτριες τονίζοντας πως χρειάζεται να είμαστε ενεργοί πολίτες και να κάνουμε τη διαφορά στην κοινωνία μας.

anthrdikaiom5

Πιλοτικό Πρόγραμμα Διασχολικής Επικοινωνίας

Οι μαθητές του Δ. Σ. Ισθμίας επικοινωνούν με μαθητές από την Ιαπωνία

tanaka5

Την Τρίτη 28 Μαΐου 2019 οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ2 – Ε1 - Ε2 τάξεων επικοινώνησαν διαδικτυακά με μαθητές και μαθήτριες Στ τάξης του Affiliated Elementary School, Faculty of Education, Gifu University στην Ιαπωνία.

Η ιδέα της συνεργασίας ξεκίνησε από την επικοινωνία της Δ/ντριας του Σχολείου με τον καθηγητή Noboru Tanaka καθηγητή του Πανεπιστημίου Gifu και επισκέπτη καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Leeds, με βασικό σκοπό την επικοινωνία και αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών των δύο Σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί υποστήριξαν τη δράση, αναγνωρίζοντας τα θετικά της.

Τα θέματα προέκυψαν από τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών των δύο Σχολείων σε συνεννόηση και με τον καθηγητή. Οι μαθητές και οι μαθήτριες κάθε Σχολείου επεξεργάστηκαν στο μάθημα των Αγγλικών το υλικό που έστειλε ο καθηγητής και κατέγραψαν την άποψή τους σε μια μικρή αναφορά. Όλες οι αναφορές των παιδιών μας μαζί με ένα κεντρικό ερώτημα στάλθηκαν στο άλλο Σχολείο.

Παράλληλα δεχτήκαμε τις αναφορές με τις απόψεις των παιδιών από το άλλο Σχολείο, τις μεταφράσαμε και τις συζητήσαμε και ετοιμάσαμε τις ερωτήσεις μας.

Κατά τη διάρκεια της ζωντανής «συνάντησης» τα παιδιά αρχικά παρουσίασαν το Σχολείο και τον τόπο μας. Κατά την επεξεργασία του θέματος για την υπερθέρμανση του πλανήτη, είπαν τις απόψεις τους, διατύπωσαν ερωτήσεις, συζήτησαν και απάντησαν σε ερωτήσεις.

Η επικοινωνία έγινε στα Αγγλικά με την βοήθεια, την επίβλεψη και την καθοδήγηση της Δ/ντριας, της εκπαιδευτικού των Αγγλικών των Ε1-Ε2-Δ2 και της εκπαιδευτικού της Δ2 τάξης.

Ήταν μια πρωτόγνωρη και πολύ όμορφη εμπειρία για όλους.

Όλοι νιώσαμε πολύ ενθουσιασμένοι… και σίγουροι πως θα συνεχίσουμε!

tanaka1tanaka2tanaka3tanaka4

Περάσαμε υπέροχα. Μετά μας έδωσαν κι αυτοί τι είχαν φτιάξει. Γελάσαμε πολύ αλλά νιώσαμε όλοι μας περηφάνια που μιλούσαμε με ανθρώπους από τόσο μακριά…

Νάσια

Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, κάτι καινούριο που κάναμε για πρώτη φορά…

Αντώνης

Τα παιδάκια από την Ιαπωνία ήταν πολύ ήσυχα… εμείς μιλούσαμε αγγλικά, οι άλλοι είχαν μεταφραστή…

Φώτης

Ήταν μια μεγάλη μέρα, γιατί μιλήσαμε με τα Γιαπωνεζάκια…. συνεργαστήκαμε όλοι οι μαθητές ….

Ευγενία

Ήταν μια πολύ ωραία επικοινωνία, κάναμε πολλές ερωτήσεις και απαντήσαμε στις δικές τους…. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που όλα πήγαν καλά….

Χάρης

Μάθαμε πολλά για την ζωή τους στην Ιαπωνία και αυτοί έμαθαν πολλά για εμάς… θα ήθελα να μιλήσω με παιδιά και από άλλες χώρες….

Χριστίνα

Σήμερα κάναμε βιντεοκλήση με μαθητές από την Ιαπωνία και τον καθηγητή τους κ. Τανάκα…. δεν είχα ξαναζήσει τέτοια εμπειρία…

Κατερίνα

Εγώ προσωπικά θα ήθελα να ξαναγίνει και μακάρι να συναντιόμαστε από κοντά….

Βικτωρία

Ακούσατε, ακούσατε!

Τι ώρα είναι;