Get Adobe Flash player

2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015 πραγματοποιήθηκαν στο Δ. Σ. Ισθμίας δραστηριότητες για τη 2η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Το Υπουργείο Παιδείας είχε ορίσει ως θέμα:

«Ολυμπιακοί αγώνες»

Σκοπός των παραπάνω δραστηριοτήτων ήταν οι μαθητές/τριες να προσεγγίσουν το θέμα των Ολυμπιακών Αγώνων με βιωματικό τρόπο, να αποκτήσουν έγκυρες γνώσεις και να εκφράσουν τις εντυπώσεις τους με ποικίλους καλλιτεχνικούς τρόπους.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και συμμετείχαν σε τρεις διαφορετικές δράσεις: 

  • Αθλήματα στο χώρο του γηπέδου, όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε αγωνίσματα όπως σφαιροβολία, σκυταλοδρομία, άλμα εις μήκος και καλαθοσφαίριση.
  • Προβολή σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα  για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, ειδικότερα την ιστορία, τις αξίες και τις κυριότερες στιγμές. 
  • Κατασκευές και χειροτεχνίες στις αίθουσες, με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Ειδικότερα:

Τάξεις Α΄ και Β΄

Οι μαθητές αρχικά συζήτησαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τι είναι, ποια είναι τα αθλήματα, πώς διεξάγονται, τον τρόπο απονομής διακρίσεων και μια μικρή ιστορική αναδρομή. Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τους Ολυμπιακούς κύκλους. Μίλησαν για τον συμβολισμό τους, τους κατασκεύασαν, τους χρωμάτισαν και τους έκοψαν, ώστε να γίνει ένα παζλ. Σχημάτισαν ξανά τους Ολυμπιακούς κύκλους και τους κόλλησαν σε χαρτόνι.

Τάξη Γ΄

Οι μαθητές αρχικά παρακολούθησαν βίντεο και συζήτησαν για την ίδρυση και καθιέρωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην αρχαία Ελλάδα, τα αρχαία και σύγχρονα ολυμπιακά αγωνίσματα, την τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας, την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 αλλά κυρίως μιλήσαμε για τα ιδεώδη και ιδανικά του Ολυμπισμού: ειρήνη, ευγενής άμιλλα, δίκαιος αγώνας, συνεργασία, τιμιότητα, δικαιοσύνη.

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το σήμα των Ολυμπιακών Αγώνων με την παράσταση των πέντε Ολυμπιακών κύκλων που συμβολίζουν τη συνένωση των λαών των πέντε ηπείρων της υφηλίου.

 

Τάξη  Δ΄

H Δ΄ τάξη παρακολούθησε αρκετά βίντεο από την τελετή έναρξης και λήξης των ολυμπιακών αγώνων του 2004, τα αθλήματα που συμπεριλαμβάνονται στους ολυμπιακούς αγώνες, καθώς και την επεξήγηση όσων αθλημάτων δεν γνώριζαν τα παιδιά. Οι μαθητές μίλησαν για τους χειμερινούς ολυμπιακούς αγώνες και τα αθλήματα που περιλαμβάνουν.

Επίσης δημιούργησαν μια ομαδική κατασκευή – κολάζ με θέμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Τάξη  Ε΄

Η Ε΄ τάξη παρακολούθησε προβολή σχετική με την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων, την ίδρυση και καθιέρωσή τους στην αρχαία Ελλάδα, τα αρχαία και σύγχρονα ολυμπιακά αγωνίσματα, την τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας, την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 αλλά κυρίως μιλήσαμε για τα ιδεώδη και ιδανικά του Ολυμπισμού: ειρήνη, ευγενής άμιλλα, συνεργασία, τιμιότητα, δικαιοσύνη.

 

Στη συνέχεια οι μαθητές κατασκεύασαν μια  μεγάλη αφίσα-κολάζ σχετικά με τα Ολυμπιακά αθλήματα και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού. Ζωγράφισαν κατά ομάδες ατομικά και ομαδικά αθλήματα  τα οποία κόλλησαν στην αφίσα. Κόλλησαν επίσης σχετικές εικόνες-φωτογραφίες που επέλεξαν από το διαδίκτυο. Τέλος  έγραψαν τα δικά τους πολύχρωμα μηνύματα, εμπνεόμενα από τις αξίες και ιδεώδη του Ολυμπισμού και ακούγοντας τον Ολυμπιακό ύμνο.

Τάξη  ΣΤ΄

Αρχικά έγινε συζήτηση μέσα στην τάξη για τους Ολυμπιακούς Αγώνες,  τα αθλήματα, πώς διεξάγονται, τον τρόπο απονομής διακρίσεων. Αργότερα είδαμε βίντεο με την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004.

Τέλος οι μαθητές εκφράστηκαν καλλιτεχνικά με ποιήματα και ζωγραφιές σχετικά με τον αθλητισμό. Ακόμη εργάστηκαν ομαδικά και έφτιαξαν κατασκευή όπου παρουσιάζονταν τα σύμβολα των Ολυμπιακών αγώνων όπως την ολυμπιακή φλόγα και τον κότινο.

 

 

 

 

 

 

Ακούσατε, ακούσατε!

Τι ώρα είναι;